چاپیروس بروز شد!

بروز بودن دائم و بی دردسر، برتری است که مشترکین سرویس چاپیروس نسبت به بقیه مجموعه های چاپ آنلاین دارند. کارشناسان چاپیروس همواره در حال بررسی نیازهای مشتریان هستند، فیدبک های آنها را ثبت میکنند و با ارائه بهترین راهکارها سعی در نشاندن لبخند رضایت بر لبانشان دارند.

در بروزرسانی که پنجشنبه گذشته صورت گرفت، امکاناتی خوب و کاربردی به چاپیروس اضافه شد. این امکانات عمدتا در راستای سهولت کاربری و تسریع کارها طراحی شده اند. خبر خوب اینکه در این بروز رسانی دو قالب شیک و حرفه ای هم به قالب های چاپیروس اضافه شد. قالب هایی به نام های پریما و رایان!

 

 تغییرات زیرساختی نوتیفیکیشن ها (اعلان ها، مثلا ارسال ایمیل یا پیامک و ….)

تغییرات بسیار زیادی در ساختار نوتیفیکیشن ها انجام شده که بیشتر آنها زیرساختی بوده و برای اینکه ما در آینده بتوانیم نوتیفیکیشن ها را روی همه بسترها مثل موبایل یا ربات تلگرام و … بهتر مدیریت کنیم انجام شده است.

البته یک تغییر مهم در بخش ارسال نوتیفیکیشن برای مدیر انجام شده است،‌ از امروز شما می توانید مشخص کنید هر نوع نوتیفیکیشن برای یک مدیر خاص ارسال شود،‌ مثلا درخواست استعلام قیمت برای یکنفر یا نوتیفیکیشن ثبت سفارش جدید برای شخص دیگری …

حتما به این بخش مراجعه کنید و مدیران دریافت کننده نوتیفیکیشن ها را مشخص کنید چون تا زمانی که این بخش را تنظیم نکنید نوتیفیکیشن دریافت نخواهید کرد.

همچنین تنظیمات مربوط به ارسال نوتیفیکیشن برای مشتریان نیز تغییراتی کرده است و نیاز است مجدد تنظیمات را انجام دهید.

امکان ثبت شماره موبایل برای کارمندان فراهم شده است، در صورتی که می خواهید برای کارمند خاصی SMS ارسال شود باید ابتدا شماره موبایل کارمند را ثبت کنید. برای اینکار می توانید به لیست کارمندان مراجعه کنید و کارمند مورد نظر را ویرایش کنید.

نوتیفیکیشن چیست ؟

هر گونه رخدادی که در سیستم اتفاق می افتد و ما  آن را به مدیر یا مشتری اطلاع  می دهیم را نوتیفیکیشن می نامیم، این اطلاع رسانی می تواند از طریق پنل مدیر یا مشتری اتفاق بیافتد یا ایمیل، پیامک و ….

 

 

امکان ثبت سفارشات چاپی بدون پرداخت وجه

از امروز سفارشات چاپی ابتدا ثبت میشوند و سپس مسائل مالی آنها انجام میشود، اینکار این مشکلات را حل میکند:

اگر هر مشکلی در پرداخت آنلاین مشتری پیش آید نیازی به تکمیل مجدد فرم سفارش ندارد.

مشتری دیگر مجبور نیست برای تک تک سفارشات چاپی خود به درگاه بانک وصل شود، می تواند سفارشات چاپی خود را ثبت کند و همه را با هم پرداخت کند.

اگر نمی خواهید این امکان برای تمام مشتریان فعال شود شما می توانید با تنظیم سطوح دسترسی مشتریان این امکان را فقط برای بعضی از گروه های مشتری خود فعال کنید.

به صورت پیشفرض این امکان برای همه غیرفعال می باشد، برای فعال کردن آن می توانید سطوح دسترسی گروه مشتری که تمایل دارید این دسترسی برای آن باز شود را ویرایش کنید و این دسترسی ها را فعال کنید :

  • آرشیو سفارشات پرداخت نشده
  • ثبت سفارش بدون پرداخت وجه
  • پرداخت سفارشات پرداخت نشده

همچنین برای کارمندانی که می خواهید به لیست سفارشات پرداخت نشده دسترسی داشته باشند این دسترسی ها را باید باز کنید :

  • سفارشات در انتظار پرداخت
  • تأیید سفارشات در انتظار پرداخت

در صورتی که دسترسی “تایید سفارشات در انتظار پرداخت” را به کارمند خود دهید این مجوز را به او می دهید که بتواند یک سفارش را بدون پرداخت وجه توسط مشتری وارد مرحله اجرایی کند، البته در هنگام تایید سفارش سندهای مالی ثبت میشوند و مشتری بدهکار خواهد شد.

 

امکان تعریف بیعانه روی سفارشات

همیشه بعضی از سفارشات هستند که هزینه آنها خیلی زیاد میشود و معمولا برای شروع مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری دریافت میشود، از امروز امکان دریافت بیعانه روی سفارشات فعال شده است، برای ثبت مبلغ بیعانه شما دو راه دارید:

  • تعریف بیعانه در هنگام تعریف محصول
  • تعریف بیعانه روی سفارشات در انتظار پرداخت

پس از پرداخت بیعانه توسط مشتری سفارش به وضعیت جدید منتقل میشود و زمانی که سفارش به وضعیت آماده تحویل برسد الباقی مبلغ سفارش از کاربر دریافت خواهد شد.

برای استفاده مشتریان از این امکانات حتما باید دسترسی های مربوط به ثبت سفارش بدون پرداخت وجه را به آنها داده باشید.

در سطوح دسترسی کارمندان نیز گزینه جدیدی داریم که می توانید به کارمند مورد نظر خود دسترسی دهید :

  • ثبت بیعانه برای سفارشات در انتظار پرداخت

امکان تغییر وضعیت تکی یک سفارش در زینک

معمولا زینک ها بعد از وضعیت چاپ به وضعیت آماده تحویل منتقل میشوند،‌ اما معمولا در هر زینک چند سفارش وجود دارد که باید به وضعیت خدمات پس از چاپ منتقل شوند، با اضافه شدن این امکان شما می توانید ابتدا سفارشات چاپی که باید به وضعیت خدمات پس از چاپ بروند را از زینک خارج کنید و سپس وضعیت زینک را به آماده تحویل تغییر دهید.

برای خارج کردن یک سفارش از زینک می توانید به منوی “زینک های در حال انجام” در منوی سفارشات مراجعه کنید.

در این منو شما این عملیات را روی هر زینک می توانید انجام دهید :

  • حذف یک سفارش از زینک (سفارش به وضعیت تایید شده برمیگردد)
  • تغییر وضعیت یک سفارش به صورت تکی (فقط به وضعیت های غیروابسته به زینک می توانید تغییر دهید، به غیر از وضعیت های جدید و تایید شده)
  • افزودن سفارش جدید به زینک

در این راستا یک سطح دسترسی جدید برای کارمندان ایجاد شده است که شما می توانید آن را برای هر کدام از کارمندها که صلاح می دانید اعمال کنید:

  • افزودن به زینک های در حال انجام

امکان فعالسازی SSL برای دامنه ها

SL به زبان ساده یک پروتوکل امنیتی است و وظیفه آن رمزنگاری اطلاعاتی می باشد که از طرف کاربران برای سرور ا رسال میشود، داشتن SSL باعث افزایش امنیت وب سایت شما خواهد شد و وب سایت شما را در برابر بسیاری از حملات سایبری مقاوم خواهد کرد، داشتن SSL به قدری دارای اهمیت می باشد که  حتی  یکی از شرایط ارتقاء سطح نماد الکترونیک داشتن SSL است.

امکان فعال کردن SSL از امروز فراهم شده است، در صورتی که می خواهید SSL‌ برای شما فعال شود می توانید جهت ثبت درخواست با بخش فروش چاپیروس در ارتباط باشید.

 

امکان کپی خدمات

در نسخه قبلی چاپیروس امکان کپی تیراژ را اضافه کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، در این نسخه امکان کپی خدمات نیز اضافه شده است، امید است استفاده کنید و لذت ببرید.

کاربرد کپی خدمات زمانی می باشد که شما می خواهید قیمت خدمات را برای گروه های مختلف مشتری به صورت اختصاصی ثبت کنید و هر گروه از مشتریان شما قیمت خدمات اختصاصی خود را داشته باشند. قبلا مجبور بودید برای هر گروه از مشتریان خدمات را به صورت جداگانه تعریف کنید اما از امروز می توانید خدمات تعریف شده را کپی کنید و فقط قیمت ها را تغییر دهید.

 

نمایش اطلاعات تماس مشتری در صفحه استعلام قیمت

تجربه نشان داده است جهت برآورد هزینه یک درخواست استعلام قیمت بهترین کار صحبت مستقیم با مشتری است، جهت سهولت در دسترسی شما به اطلاعات تماس مشتری تغییراتی در این نسخه انجام دادیم تا شما در کمترین زمان به اطلاعات مشتری دسترسی پیدا کنید، کافیست در صفحه جزئیات درخواست استعلام قیمت موس را روی نام مشتری ببرید تا بیشتر از گذشته از چاپیروس لذت ببرید.

ثبت نام گروهی مشتریان از طریق فایل اکسل

یکی از بهترین روش ها برای تشویق مشتریان قدیمی جهت ثبت آنلاین سفارشات چاپی در وب سایت، ایجاد پنل کاربری برای آنها می باشد.

در این نسخه امکان جدیدی اضافه کردیم به نام “افزودن گروهی مشتریان” که در منوی “کاربران” قرار دارد و به شما این امکان را می دهد تا لیست مشتریان خود را در فایل اکسل وارد کنید، سپس با آپلود فایل اکسل همه مشتریان به صورت خودکار ثبت نام میشوند و اطلاعات پنل کاربری برای آنها پیامک خواهد شد.

در صفحه “افزودن گروهی مشتریان” فایل نمونه اکسل وجود دارد، اگر می خواهید از این امکان استفاده کنید حتما این فایل را دریافت کنید و آن را بر اساس اطلاعات مشتریان خود تکمیل کنید.

 

امکان کپی قیمت ها در هنگام ایجاد گروه کاربری جدید

برای سهولت در تعریف محصولات و قیمت ها امکان جدیدی به چاپیروس اضافه شده است تا در وقت ارزشمند شما صرفه جویی شود.

شما می توانید ابتدا قیمت ها را برای یک گروه مشتری تعریف کنید، سپس یک گروه مشتری جدید بسازید و مشخص کنید قیمت ها از روی کدام یک از گروه های قدیمی کپی شود، با اینکار شما در کمتر از 5 ثانیه یک گروه کاربری جدید خواهید داشت که قیمت تمام محصولات بر اساس گروه کاربری مورد نظر شما برای آن کپی شده است و فقط کافیست شما محصولاتی که می خواهید قیمت متفاوت داشته باشند را ویرایش کنید.

 

امکان غیرفعال کردن تیک همکار در فرم ثبت نام

اگر شما هم فقط یک گروه مشتری دارید و نمی خواهید مشتریان شما بتوانند در فرم ثبت نام  اعلام کنند که همکار هستند از امروز میتوانید تیک همکار را در فرم ثبت نام غیرفعال کنید.

برای اینکار می توانید به این مسیر مراجعه کنید :

تنظیمات -> مشتریان -> سربرگ عمومی

گزینه ای به نام “غیرفعال سازی همکار” وجود دارد که با تیک زدن این گزینه می توانید برای همیشه از دست گزینه همکار در فرم ثبت نام راحت شوید.

اضافه شدن ماژول درگاه پرداخت زرین پال

زرین پال یکی از قدیمی ترین درگاه های واسط پرداخت می باشد که امکانات خوبی برای کسانی که نمی خواهند درگاه پرداخت اختصاصی داشته باشند فراهم کرده است.

از امروز می توانید این درگاه را روی وب سایت خود فعال کنید.

با توجه به اینکه درگاه واسط زرین پل نسبت به درگاه واسط چاپیروس نظم بهتری در تسویه حساب ها دارد پیشنهاد میکنیم اگر تاریخ تسویه حساب ها برای شما دارای اهمیت می باشد حتما از این درگاه استفاده کنید.

 

امکان آپلود فایل PDF در لیست قیمت

در شرایطی که لیست قیمت شما خیلی طولانی باشد استفاده از عکس پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود، راهکار جایگزین استفاده از فایل PDF می باشد، در فایل PDF شما بدون محدودیت می توانید لیست قیمت خود را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

در این بروزرسانی امکان آپلود فایل PDF در لیست قیمت اضافه شده است.

 

غیرفعال شدن امکان ایجاد محصول فروشگاهی

از این نسخه امکان ایجاد محصولات فروشگاهی در چاپیروس غیرفعال شده است، تمام امکانات مورد نیاز شما برای فروش هدایای تبلیغاتی در محصولات چاپی پیاده سازی شده است و توسعه محصولات فروشگاهی از این نسخه به بعد متوقف خواهد شد.

در صورتی که احساس می کنید محصولات چاپی پاسخگوی نیاز شما در زمینه فروش هدایای تبلیغاتی نمی باشد لطفا دلایل خود را برای ما ارسال کنید تا در بروزرسانی های بعدی بتوانیم آنها را رفع کنیم.

مشکلی برای محصولات فروشگاهی که قبلا تعریف کرده بودید نخواهد آمد اما پیشنهاد میکنیم کم کم آنها را به محصولات چاپی منتقل کنید.

 

غیرفعال شدن آپلودر قدیم

در یک بازه زمانی خاص بعضی از مشتریان در هنگام آپلود فایل های حجیم با آپلودر پیشرفته چاپیروس مشکل داشتند، با توجه به اینکه آپلود فایل یکی از مهمترین بخش های فرم سفارش می باشد ما آپلودر قدیمی را به صورت موقت اضافه کردیم تا بتوانیم در فرصت مناسب مشکلات آپلودر پیشرفته را رفع کنیم، در این نسخه مشکلات آپلودر پیشرفته به صورت کامل رفع شده است و فایل های حجیم نیز بدون هیچ مشکلی حتی با کمترین سرعت اینترنت آپلود خواهند شد، بنابراین دیگر نیازی به آپلودر قدیمی نداشتیم و آن را حذف کردیم تا فرم سفارش شما ساده تر شود.

 

رونمایی از دو قالب پریما

 

رونمایی از قالب رایان

 

  • بروزرسانی نام منوهای پنل مدیریت
  • امکان پرینت از لیست سفارشات چاپی آماده تحویل
  • امکان درج اعداد اعشاری در زمان ثبت هزینه خدمات به صورت درصدی
  • افزایش محدودیت تعداد کارکترهای نامک زینک به 20 کارکتر