هفت دلیل که چرا چاپ بخش مهمی از بازاریابی تجاری است؟

هفت دلیل که چرا چاپ بخش مهمی از بازاریابی تجاری است؟

 

چرا چاپ بخش مهمی از بازاریابی تجاری است؟ چرا حتی شرکت های بزرگ نمی توانند بدون بازاریابی چاپی در قالب های مختلف کار کنند؟ دراین مقاله به پاسخ این سوالات میپردازیم.

هر شرکتی که به دنبال راهی برای عبور از سد ارتباطی بین خود و مشتریان بالقوه خود  می باشد می داند که در عصر دیجیتال امروزی، اشباع شدن بازار هدف شما از تبلیغات آنلاین و بازاریابی ایمیلی آسان است. زمان آن رسیده است که یک رویکرد اثبات شده برای دستیابی به مشتریان بالقوه داشته باشد: بازاریابی چاپی.

به گفته مجله معروف فوربس، چاپ بروشور یا هر نوع نشریه دیگری و ارائه آنها به مشتریان یا مخاطبان، تجربه ای برای برند شما خواهد بود که نمی توان آن را به صورت آنلاین تکرار کرد.

در اینجا 7 دلیل برای اهمیت بازاریابی چاپی و اینکه چرا چاپ شما تاثیر ماندگاری بر بازار هدف شما خواهد داشت، آورده شده است.

همچنین بخوانید: روش های چاپ روی تیشرت و لباس

 

چاپ ملموس است:

چاپ بروشور، چاپ پوستر، چاپ قلم یا هر نوع دیگر از مواد چاپی، موارد فیزیکی هستند. این اقلام مطمئناً ماه ها یا حتی سال ها پس از دریافت در ادارات یا منازل باقی می مانند. در حالی که بسیاری از مطالب بازاریابی آنلاین و سایت های رسانه های اجتماعی برای یک دوره موقت مفید هستند. مزایای بازاریابی چاپی فراتر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می کنند.

 

چاپ قابل اعتماد:

مانند حسی که با دیدن مجله مورد علاقه خود در قفسه به شما دست می دهد، اینجا هم می توان گفت که چاپ شیرینی این حس را به ما می دهد. شما می توانید بروشور چاپ شده را در قفسه قرار دهید و هر زمان که بخواهید برای از سرگیری خواندن آن برگردید. به عنوان بازاریاب، ما این را دوست داریم! اینکه قطعه چاپ شده ای که در گوشه میز قرار می گیرد، روز به روز وجود داشته باشد تا زمانی که برای خواندن برده شود.

 

چاپ برند شما را می سازد:

بازاریابان می دانند که داشتن یک برند متمایز چقدر مهم است و چاپ هر نوع ادبیات تبلیغاتی با لوگوی شخصی شما راهی عالی برای تثبیت برند شماست. این به شما امکان می دهد کیفیت های زیبایی شناختی فونت، رنگ ها، تصاویر، بافت و کیفیت را انتخاب کنید که به مخاطبان شما کمک می کند تا برند را بشناسند.

 

دستیابی به بازار هدف:

روش های بازاریابی چاپی می تواند به شما کمک کند تا به بازار هدف شرکت خود برسید، مانند: چاپ کارت ویزیت، چاپ پرچم، چاپ مدال، و انواع دیگر نشریات، و سپس توزیع آنها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود. خواه یک بازار کوچک، تخصصی یا یک بازار بزرگ و مخاطب عمومی است. با استفاده از داده های جمعیتی، می توانید برند خود را به صورت استراتژیک در مکان مناسب در زمان مناسب و در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهید.

 

چاپ جذاب تر است:

وب سایت ها یا صفحات رسانه های اجتماعی اغلب در کمتر از 15 ثانیه در هر بازدید به روز می شوند. اما وقتی مشتریان یا فردی از مخاطبان هدف، بروشور چاپی یا هر مطلب چاپی دیگری را می‌خوانند، برای مدت طولانی‌تری درگیر می‌شوند. به طور متوسط، یک مشتری 15 دقیقه را صرف خواندن یک کاتالوگ یا مجله می کند.

 

مواد چاپی دوام بیشتری دارند:

وقتی وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ می شوید، مهم است که به طول عمر کمپین خود فکر کنید. تبلیغات شما فقط تا زمانی نمایش داده می شود که تصمیم به پرداخت هزینه داشته باشید! اما با چاپ، چاپ های شما تا زمانی که دیگر مفید نباشند وجود خواهند داشت. اگر کارت های مغناطیسی را چاپ می کنید و بین مشتریان و مخاطبان خود توزیع می کنید. این احتمال وجود دارد که بخش بزرگی از مشتریان یا آنها را روی درب یخچال قرار دهند یا آنها را در کشوی پر از کارت های دیگر قرار دهند. به این ترتیب، زمانی که زمان انتخاب یک رستوران برای شام فرا می رسد، رستوران یا شرکت شما می تواند در ذهن شما باشد. درست است که بسیاری از افراد تبلیغات دیجیتال را به اشتراک می گذارند، اما حتی اگر این کار را انجام دهند، احتمالاً با پست دیگری حواسشان پرت می شود. هنگامی که صفحه به روز شود، این تبلیغ دیجیتال دیگر یافت نمی شود! این باعث می شود چاپ به روش بازاریابی پایدارتری تبدیل شود.

 

مقرون به صرفه:

چه به دنبال دریافت بروشور، آگهی یا هر نوع ادبیات دیگری باشید، مواد بازاریابی چاپی بسیار مقرون به صرفه هستند. همانطور که بازاریابی دیجیتال رقابتی تر می شود، هزینه های چاپ به دلیل پیشرفت های تکنولوژیک کاهش می یابد. این زمان عالی برای فکر کردن به استفاده از قدرت چاپ در کمپین بازاریابی است.

 

همچنین بخوانید: چرا بازاریابی دیجیتال برای چاپخانه ها ضروری است؟

درنتیجه اینکه بازاریابی چاپی با ایجاد ارتباطات ملموس و برانگیختن احساسات، آنچه را که کانال‌های دیجیتال نمی‌توانند انجام دهند، ارائه می‌دهد: یک ارتباط واقعی با برند شما.

بنابراین میشود گفت در دنیای امروز بازاریابی دیجیتال و بازاریابی چاپی مکمل هم هستند.