بهترین مراکز چاپ لیبل و برچسب کجاست ؟ + جدول مقایسه

ابزارهای بسیاری وجود دارند که زندگی امروز ما با آن‌ها آمیخته شده است اما ممکن است حتی به چشممان هم نیامده باشند. ابزاری که اگرچه شاید کوچک باشند، تاثیر آن‌ها در سهولت کارهای روزمره‌ی ما غیر قابل انکار است. برچسب و لیبل یکی از این ابزارهاست که روزانه بارها با آن روبرو می‌شویم بدون آن‌که اهمیت قبال توجهش را درک کنیم.  اگر به چاپ لیبل یا چاپ برچسب برای کسب و کار خود نیاز دارید در این نوشته پنج مرکز چاپ برچسب و لیبل برتر را به شما معرفی می‌کنیم اما پیش از آن با ما همراه باشید تا به چند سوال پاسخ بدهیم.

لیبل یا برچسب چیست؟

آخرین باری که به سوپرمارکت رفتید را به خاطر بیاورید! برچسب قیمت، تاریخ تولید و انقضای محصولات یا شیوه‌ی مصرف هر کدام را به دقت کنترل کردید. لباسی که همین حالا به تن کرده‌اید؛ هنگام خرید لیبلی بر روی آن قرار داشت که سایز، مشخصات پارچه، نحوه‌ی شستشو و … روی آن نوشته شده بود. برچسب‌های اطلاعات گیرنده و فرستنده بر روی بسته‌های پستی نمونه‌ی دیگری از این ابزار هستند.

به طور کلی به تکه‌ای از جنس کاغذ یا پلاستیک و یا حتی پارچه که بر روی محصولات چسبانده می‌شود و درباره‌ی آن‌ها اطلاعاتی را به مخاطب یا مشتری ارائه می‌دهد لیبل، برچسب یا اتیکت گفته می‌شود. لیبل‌ها با دستگاه‌های مختلفی در ابعاد و تیراژ گوناگون تهیه می‌شوند، از دستگاه‌های بزرگ صنعتی گرفته تا لیبل زن دستی و خانگی. این محصولات بخش جدایی‌ناپذیر بسته‌بندی هستند؛ علاوه بر آن در صنایع دیگر مانند خودروسازی نیز کاربرد دارند.

لیبل و برچسب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای چاپ لیبل تبلیغاتی خوب یا هر نوع دیگری از لیبل و برچسب، نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند. برخی از این نکات، وظایف چاپخانه هستند و برخی دیگر از اختیار چاپخانه خارجند و مشتری باید آن‌ها را پیش از سفارش برچسب مورد بررسی قرار دهد.

به عنوان مشتری به این نکات توجه کنید:

  1. از مهارت یک گرافیست برای طراحی برچسب کمک بگیرید.
  2. تصاویر شفاف و جذاب انتخاب کنید.
  3. رنگ‌هایی را به کار ببرید که نظر مشتری را به خود جلب می‌کند.
  4. نام برند خود را برجسته و واضح درج کنید.
  5. فونت مناسب برای نوشته‌ها انتخاب کنید.
  6. هر اطلاعاتی که لازم است را قید کنید.

به عنوان یک مرکز چاپ لیبل و برچسب:

  1. از دستگاه‌های چاپ پیشرفته استفاده کنید.
  2. مواد اولیه‌ی با کیفیت به کار ببرید.
  3. توضیحات کامل را در اختیار مشتری قرار بدهید.
  4. به تنوع خدمات خود اضافه کنید.
  5. تمامی انتخاب‌های ممکن را با مشتری در میان بگذارید.

انواع چاپ لیبل کدامند؟

چاپ انواع برچسب و لیبل به سه شکل زیر انجام می‌شود که دو مورد اول معمول‌تر و رایج‌تر هستند:

  1. چاپ دیجیتال (اغلب برای چاپ لیبل در تیراژ پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد.)
  2. چاپ فلکسو (اغلب برای چاپ لیبل در تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد)
  3. چاپ افست (مورد استفاده برای چاپ برچسب در تیراژ بالا)

یک مرکز چاپ لیبل حرفه‌ای چه تجهیزاتی باید داشته باشد؟

همه‌ی چاپخانه‌های چاپ لیبل به این امکانات مجهز نیستند اما وجود هر کدام از این موارد می‌تواند برای یک مرکز چاپ برچسب و لیبل امتیاز محسوب شود:

  • انواع ماشین چاپ با امکانات پیشرفته
  • دستگاه دایکات (به منظور برش‌زنی و قالب‌سازی در تعداد بالا)
  • دستگاه برش
  • دستگاه چاپ طلاکوب
  • قابلیت چاپ بر کاغذ، پلی اتیلن، فویل، پی‌وی‌سی و …

پنج چاپخانه‌ی مناسب برای چاپ لیبل و برچسب کدامند؟

در این بخش مقاله، پنج چاپخانه‌ی حرفه‌ای و برتر برای چاپ برچسب و لیبل را معرفی می‌کنیم. در انتها جدولی را آورده‌ایم که به طور خلاصه قابلیت‌های هر کدام از مراکز چاپی را بیان کرده به مقایسه‌ی آن با پنج مورد دیگر می‌پردازد.

چاپ لیبل

آریو برچسب

آریو برچسب در حدود 15 سال پیش فعالیت خود را در شهر تهران آغاز نمود. این چاپخانه در حال حاضر از برترین مراکز چاپ برچسب به شمار می‌رود که به دایکات، طلاکوب و نقره‌کوب، چاپ بر روی انواع جنس‌ها، اسلیت، چاپ برچسب شیشه‌ای و … مجهز است. دفتر مرکزی آریو برچسب در تهران واقع شده است.

وب‌سایت این مرکز چاپ لیبل و برچسب طراحی ساده و دسترسی آسان و مناسبی دارد اما مدت زمان زیادی (نزدیک به سه سال) از آخرین به‌روزرسانی سایت گذشته است. همچنین قالب وردپرسی سایت، تقریبا هیچ یک از انتظارات مشتری آنلاین چاپخانه را برآورده نمی‌کند. امکان سفارش آنلاین و چاپ اینترنتی وجود ندارد و ساکنان شهرهای دیگر نمی‌توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

چاپ لیبل

الو چاپ، یک دو سه چاپ

الوچاپ که پیشتر در مقاله‌ی بهترین چاپخانه‌های ایران معرفی شده بود، نزدیک به دو سال است که در شهر تهران فعالیت خود را آغاز نموده است. مدیران این مرکز چاپی اما تجربه‌ای بالغ بر دو دهه در صنعت چاپ دارند. این مجموعه در فضای مجازی فعال است و شما می‌توانید نمونه‌کارهای متنوع برچسب و لیبل الوچاپ را پیش از سفارش ببینید و بررسی کنید. همچنین می‌توانید چاپ برچسب تبلیغاتی خود را به این مجموعه بسپارید.

سایت الوچاپ یک سایت کامل است و مخاطب به تمامی بخش‌های مورد نیاز خود دسترسی دارد. همچنین امکان مشاهده‌ی قیمت محصولات مختلف در سایت وجود دارد. علاوه بر تمام این‌ها شما می‌توانید به صورت آنلاین سفارش برچسب و لیبل و سایر محصولات چاپی خود را ثبت کنید. سایت الوچاپ مراحل دقیق ثبت سفارش و ارسال و خدمات بعدی شامل گارانتی را ارائه داده است که باید پیش از سفارش با دقت مطالعه شود. هر کجای ایران که باشید و هر ساعت شبانه‌روز، الوچاپ سفارش شما را طبق زمان‌بندی مورد تایید خودتان تحویل می‌دهد.

چاپ لیبل

پیشگام چاپ

این چاپخانه که با برندهای تجاری موفق و مطرحی نیز همکاری داشته‌است در غرب تهران قرار دارد. ماشین آلات برش و دایکات، همچنین دستگاه افست پنج و شش رنگ و … از امکانات این موسسه‌ی چاپی هستند. چاپ برچسب دیجیتال، سفارش چاپ طلاکوب و سلفون‌کشی را نیز می‌توانید به آریوبرچسب بسپارید و از کیفیت بالای چاپ آسوده‌خاطر باشید.

وبسایت آریو برچسب، سایتی ساده است و اطلاعات چاپخانه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. اما امکانات سایت به همین اطلاعات جزئی محدود می‌شود. تصاویر زیادی از نمونه کارهای مرکز وجود ندارد و جزییات خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود نیز داخل سایت ارائه نشده است. و البته مهم‌ترین نقطه ضعف این سایت، این است که نمی‌توانید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید. بنابراین اگر در تهران حضور ندارید قید سفارش اینترنتی چاپ از این مرکز را بزنید.

چاپ لیبل

کامل برچسب

چاپ دیجیتال بر روی متریال گوناگون، چاپ برچسب اموال، چاپ فلکسو، دایکات و لمینت از امکانات این مرکز چاپ برچسب هستند. کامل برچسب که در شهر تهران واقع شده است و قریب به چهل سال سابقه‌ی کار دارد، به وب‌سایتی ساده به سه زبان فارسی انگلیسی و عربی مجهز است که اطلاعات مفید و کارآمدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد اما این وب‌سایت امکان مشاهده‌ی نمونه‌کار، سفارش و محاسبه‌ی قیمت به صورت آنلاین را ندارد و تنها راه‌های ارتباط با این مجموعه از طریق ایمیل، شماره تماس و مراجعه‌ی حضوری است.

چاپ لیبل

ایران کهن

این موسسه از سال 1373 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز نموده‌است و دفتر مرکزی آن در حال حاضر در خیابان مطهری شهر تهران قرار دارد. چاپ ایران کهن به کیفیت محصولات و خدمات خود متعهد است و مشتری می‌تواند با خیالی آسوده، سفارشات چاپی خود را به این مرکز بسپارد.

علاوه بر تمام این‌ها، ایران کهن وبسایتی کامل و جامع دارد که تمامی اطلاعات مورد نیاز مخاطب در آن قرار گرفته است. شما می‌توانید تنوع کامل محصولات را ببینید، مشخصات سفارش خود را وارد کنید و پیش از ثبت، تمامی هزینه‌ها را برآورد کنید. در هر کجای ایران که باشید چاپخانه ایران کهن سفارش شما را به دستتان خواهد رساند.

چاپ لیبل

 

جدول مقایسه‌ی پنج چاپخانه‌ی برتر ایران در چاپ برچسب و لیبل

نام مرکز وبسایت سفارش آنلاین
اطلاعات سایت واحد طراحی سفارش آنلاین طلاکوب / فویل‌کوب چاپ فلکسو سایر امکانات
آریو برچسب  

دارد

 

خیر

 

ناقص

 

 

خیر

 

دارد

 

دارد

لمینت سرد / لمینت حرارتی
الو چاپ  

دارد

 

بله

 

کامل

 

دارد

 

بله

 

دارد

 

امکان تولید و چاپ در تیراژ محدود
پیشگام چاپ  

دارد

 

خیر

 

ناقص

 

ندارد

 

خیر

 

دارد

 

دارد

هولوگرام / لیبل اسکرچ / سلفون‌کشی
کامل برچسب  

 

دارد

 

 

خیر

 

 

ناقص

 

 

دارد

 

 

خیر

 

 

 

 

دارد

چاپ افست / چاپ دیجیتال / نوارکوب / لمینت
ایران کهن  

دارد

 

بله

 

کامل

 

دارد

 

بله

 

دارد

 

دارد

چاپ دیجیتال / چاپ ریسوگراف

 

سخن آخر…

یک چاپخانه‌ی معتبر می‌تواند با آنلاین کردن کسب و کار خود و تهیه‌ی یک سیستم سفارش چاپ آنلاین، رونق قابل توجهی به آن بدهد. به همین شکل، نادیده گرفتن دنیای تکنولوژی و اصرار به ادامه‌ی فروش به شکل سنتی ممکن است یک مرکز چاپی را، هرچند که شناخته شده باشد، به تدریج از رقبا عقب بیندازد. خوشبختانه اخیرا به راحتی می‌توان سیستم کسب و کار را به روز کرد و از کمک متخصصان باتجربه کمک گرفت. شما نیز به عنوان مالک یک چاپخانه یا مرکز چاپ لیبل و برچسب می‌توانید وبسایت چاپخانه‌ای خود را به کمک نرم‌افزار مدیریت چاپ و چاپخانه‌ی چاپیروس راه‌اندازی کنید و نتیجه‌ی آن را در کسب و کارتان ببینید.