وب سایت چاپ آنلاین

اجازه ندهید که وبسایت شما نقطه ضعف کسب و کارتان شود!

درست مانند ساختن یک خانه، طراحی سایت نیاز به متخصصانی در زمینه های مختلف دارد که بتوانند با هم به صورت گروهی کار کنند و سایتی مطابق با نیاز و سلیقه شما و بر اساس استراتژی‌ های کسب و کار شما طراحی کنند.یک طراحی سایت حرفه ای ۴ گام اصلی دارد:

تعیین استراتژی

طراحی تجربه کاربری

طراحی رابط کاربری

ورود محتوا

استراتژی طراحی سایت

هر کار موفقی با یک استراتژی درست شروع می شود. دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ ‌نیاز مخاطبان شما چیست و با چه رویکردی میخواهید فعالیت کنید؟ اینها سوالات مهمی هستند که در این مرحله باید پرسیده شود. زمینه فعالیت سایت های چاپ آنلاین مختلف هستند اما نقطه شروع همه آن ها از اینجاست.

 پرسونای مخاطبان سایت

باید به صورت واضح مشخص کنید که کاربران ایده آل وبسایت شما چه کسانی هستند؟ چندسال دارند؟ تخصص و سابقه آنها چیست؟ معمولا از چه دستگاهی سایت شما را چک میکنند؟ (گوشی، تبلت، دسکتاپ و …) و سوالاتی از این دست. گردآوری مجموعه ای از پرسش های شخصی، تخصصی و فنی به شما کمک میکند تا دقیقاً بفهمید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. بر اساس این پرسش ها میتوانید شاخص های کلیدی موفقیت (KPI) وبسایت خود را نیز استخراج کنید. این شاخص ها به شما میگویند که چقدر وبسایت شما در راستای استراتژی شما و نیاز مخاطبان کار میکند.

تجربه کاربری سایت

وقتی یک معمار بر اساس نیازها و ترجیحات ساکنان یک خانه، به طراحی نقشه معماری می پردازد،‌به این فکر میکند که آن افراد چگونه و با چه الگویی در خانه زندگی و رفت و آمد میکنند. به این مفهوم «تجربه کاربری»(UX) میگویند که یکی از مباحث مهم در طراحی سایت است. تجربه کاربری به موضوعاتی مانند هارمونی سایت، استانداردهای کاربری، نحوه چیدمان محتوای تصویری و متنی و مسیر دسترسی به زیردسته ها و صفحات داخلی می پردازد. در تجربه کاربری بر نیازها و رفتار مخاطبان هدف به دقت تمرکز می شود. نتیجه یک طراحی تجربه کاربری خوب این است که کاربر دقیقاً به همان چیزی میرسد که دنبالش هست و از کار با وبسایت شما احساس رضایت میکند.

طراحی بصری سایت

زمانی که موضوعات مربوط به رده‌بندی، برچسب‌ها، سلسله‌مراتب اطلاعات و موارد کاربردی حل شد، تیم تجربه کاربری این عناصر را در یک طرح وایرفریم به تصویر میکشد که به آن «نقشه ساخت» یا «بلوپرینت» گفته می شود. پس از آن، المان های گرافیکی شامل لوگو، تصاویر، متن ها، فونت ها و آیکون ها در کنار هم قرار میگیرند تا وبسایت شما سر و شکل میگیرد.

طرح واکنش‌گرای سایت (ریسپانسیو)

یک وبسایت واکنشگرا، بسته به ابعاد دستگاهی که در آن باز می شود (مانند تبلت و گوشی)، به شیوه متفاوتی نمایش داده می شود. در طراحی واکنشگرا، مشخص می شود که محتوا و اِلِمان های گرافیکی سایت در هر دستگاه چگونه نمایش داده شود، تا کاربران بهترین حالت استفاده را تجربه کنند.

ورود محتوا

همه چیز با محتوا شروع می شود و مخاطب پس از مشاهده محتوای سایت شما تصمیم میگیرد که همکاری با شما را آغاز کند یا خیر. انتشار محتوای کاربردی، انتخاب تصاویر و رنگ های جذاب، باعث جلب اعتماد مشتری به تخصص و سلیقه شما خواهد شد.



سفارش دهید