چاپ آنلاین و تکنیک های بازاریابی دیجیتال چاپ (دیجیتال مارکتینگ در چاپ)

کسب و کار چاپ آنلاین گستره نفوذ شما را به اندازه تمام دنیا افزایش میدهد. مشتریها به شما توجه می کنند، علاقه نشان میدهند و سفارشاتشان را به شما می سپارند! ممکن است خدمات شما چاپ افست یا دیجیتال باشد یا هر نوع چاپ دیگری مانند چاپ روی تیشرت  و استیکرهای سفارشی؛ فرقی نمیکند! وقتی مشتری از کار شما راضی باشد و به شما اعتما کند، به صورت رایگان برای شما برندینگ می کند.

کیفیت بالا، ظاهر جذاب، قیمت مناسب و از مهمتر «سفارشی سازی» نقش اساسی در موفقیت یک کسب و کار چاپ آنلاین دارند.

خیلی ها برای هدیه دادن محصولات چاپی را انتخاب میکنند و این فرهنگ دارد رواج پیدا میکند. خیلی از شرکت ها هم برای هدیه دادن به مشتریانشان همین کار را میکنند.

کالاهای سفارشی شده مانند لباس، لیوان، لوازم التحریر، پوستر، بنر، روبالشی و غیره در کسب وکار چاپ آنلاین بسیار موفق هستند. تقاضا برای چنین چیزهایی به عنوان هدیه بسیار زیاد است. اگرچه بین نسل جوان طرفدار بیشتری دارد،‌ اما افراد سالخورده هم وقتی که یک کادوی سفارشی سازی شده دریافت می کنند، آن را دوست دارند.

نان در کسب و کار چاپ آنلاین است!

چاپ آنلاین مقوله ایست که این روزها بسیار در اینترنت جستجو می شود و رقابتی جدی در این زمینه در حال شکل گیری است. کسب و کارهای چاپ آنلاین زیادی هر روز در حال ظهور هستند و به مشتری ها حق انتخاب بیشتر و سفارشی شده تر می دهند.

ترندهای گوگل هم نشان میدهد که هر ماه هزاران جستجو در مورد خدمات چاپ آنلاین انجام می‌شود. جستجوی محصولاتی مثل چاپ استیکر، چاپ روی تیشرت، کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، تیشرت و کلمات کلیدی مثل آن به وفور جستجو شده اند.

طبیعی است که با این اوضاع، فضای رقابت هر روز قرمزتر  شود و مسیر کسب در آمد پرپیچ و خم تر شود!

بهمین خاطر خیلی از کسب و کارهای چاپ آنلاین به ابزارهای بازاریابی دیجیتال چاپ (دیجیتال مارکتینگ در چاپ) در اینترنت متوسل شده اند تا حضورشان را پررنگتر اعلام کنند و رقبا را از پیش پا بردارند.

 

چاپ آنلاین بدون بازاریابی دیجیتال چاپ رونقی ندارد!

یک کسب و کار چاپ آنلاین بدون بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ در چاپ) مجبور است که بازی را به رقبا واگذار کند. این روزها اکثر مردم آنلاین هستند و خیلی از تراکنش ها هم به دلیل سهولت و راحتی به شکل آنلاین انجام می شود.

همزمان با رشد شبکه های اجتماعی این پدیده شدت بیشتری هم می باید، طوریکه برندها دیگر نمی توانند نسبت به این شبکه ها بی توجه باشند. در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام خیلی راحت میشود مشتری جذب کرد و تا جلب رضایت کامل آنها پیگیری کرد و ادامه داد.

 

تکنیک های بازاریابی آنلاین چاپ 

اگر صاحب یک کسب و کار چاپ آنلاین هستید، حتما ذهنتان پر از این سوالهاست:

  • چطور میشود بازدیدکنندگان بیشتری به سایت کشاند و زمان بیشتری آنها را روی سایت نگه داشت؟
  • چطور میتوان رتبه سایت را در گوگل افزایش داد؟
  • چگونه با هزینه ای کم گروه های مختلف مشتریان را با برند خود آشنا کنم؟
  • و از همه مهمتر، چطور میشود فروش سایت را با یک شیب یکنواخت و دائم افزایش داد؟
  • پاسخ همه این سوالها را در بازاریابی دیجیتال چاپ (دیجیتال مارکتینگ در چاپ) باید جستجو کرد. با بکارگیری ترکیب قدرتمندی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال چاپ به همه این اهداف می توان رسید. با ما همراه باشید تا تک تک این تکنیک ها را به شما معرفی کنیم.

1- وبسایت چاپ آنلاین بسازید!

جذابیت وبسایت از همه چیز مهمتر است. صفحه اصلی وبسایت شما باید مشتری را نگه دارد و این تا حدودی به قالب وبسایت و امکانات چاپ آنلاین بستگی دارد.

نکته: به بازدیدکنندگان سایتتان به صورت حرفه ای توجه نشان دهید. این کار را با استفاده از پیشنهادات اختصاصی، ایمیل، پاپ آپ ها، چت سایت و … انجام دهید. اینگونه باعث شکل گیری اعتماد در آنها می شوید و زمانی که کیفیت عالی کارتان را ببینند، وفاداری کامل آنها را نیز بدست خواهید آورد.

 

چگونه یک وبسایت چاپ آنلاین راه اندازی کنیم؟

 

  • قالب سایت چاپ آنلاین

رنگ، لوگو، طرح یا ساختار صفحه وب، اطلاعاتی که در صفحه نخست بر اساس دسته های اصلی قرار می گیرد، سهولت دسترسی به زیردسته ها و غیره قالب وبسایت را تشکیل می دهند. بکاربردن مناسب رنگ ها، بستگی به مخاطبان سایت دارد. نه خیلی جدی و نه خیلی پر زرق و برگ و جلف بودن، چاره کار است. وبسایت شما باید بیانگر برند شما و احساسات آن باشد. سهولت مرور در وبسایت، مردم را نگه می دارد؛ در غیر اینصورت وبسایت را ترک خواهند کرد، به سرعت!

دسته ها باید به دقت تعریف و چیده شده باشند و حاوی تمامی اطلاعات ضروری درباره محصول باشند. برای بهینه سازی سئو، باید در توصیف محصولات باید از کلمات کلیدی استفاده کرد.

 

  • محتوای سایت چاپ آنلاین

هر چیزی که در وبسایت وجود دارد، محتوا نام دارد. محتوا می تواند متن، تصویر، ویدئو، فایل صوتی و غیره باشد. محتوا با اهمیت ترین بخش وبسایت است که نقش بسزایی در رتبه بندی سئو در الگوریتم های جست و جو دارد. محتوایی که شما تولید میکنید به مشتریان کمک میکند تا کسب و کار شما را بشناسند، به برند شما اعتماد کنند، از شما خرید کرده و به یک مشتری وفادار بدل شوند.

 

  • عملکرد سایت چاپ آنلاین

امروزه ایجاد وبسایت ها به روشی که به یک بازار آنلاین بی نقص تبدیل شود و به نیاز مشتریان پاسخ دهد، ضرورتی انکار ناپذیر است.

مطمئن شوید که وبسایت شما امکانات زیر را داشته باشد:

  • امکان ارسال و دریافت فایل
  • امکان گفتگو میان مشتری و شما
  • اطلاعات تماس شما کاملا دم دست باشد
  • امکان طراحی آنلاین
  • همگام بودن با اپلیکیشن موبایل

 

2- گوگل ادوردز (Google AdWords) یک تکنیک موثر در بازاریابی دیجیتال چاپ (دیجیتال مارکتینگ در چاپ)

تبلیغات در گوگل، یک روش عالی برای افزایش ترافیک وبسایت شماست. این روش کمک می کند تا وبسایت شما در رتبه بندی جستوجوهای گوگل بالاتر قرار بگیرد. کلید این روش یافتن کلمه یا عبارت دقیقی است که مشتری شما ممکن است هنگام جستجو استفاده کند. وقتی لینک وبسایت شما در جستجوی گوگل در بالا قرار می گیرد، شانس کلیک مشتریان بر روی آن بسیار بیشتر می شود. کلیک بیشتر یعنی بازدیدکننده بیشتر و به دنبال آن افزایش سفارشات و فروش!

عواملی که باید در رتبه بندی و ادوردز گوگل به انها توجه داشت:

  • کلمات کلیدی تبلیغاتی

کلماتی را پیدا کنید که مشتریان شما بیشتر جستجو می کنند؛ بیشتر آنهایی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه تر هستند. هر چه کلمه انتخاب شده به خدمات شما نزدیک تر باشد، هزینه شما کمتر می شود.

  • پیام های تبلیغاتی

در توضیحات سایتتان از عبارات و پیام هایی استفاده کنید که به درد مشتری بخورد. باید آنها را علاقه مند کند که کلیک کنند، خرید کنند تا هزینه هایتان برگردد.

  • صفحه فرود

 صفحه فرودی (لندینگ پیج) طراحی کنید که مشتری را جذب کند و اطلاعات مناسبی در اختیار مشتری قرار دهد. این مورد اهمیت خیلی بالایی دارد.

 

 

3- سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

ناگفته پیداست که سئو برای وبسایت هایی که میخواهند ابزار بازاریابی موثری باشند، یک ضرورت است.

چگونه سئوی سایت چاپ آنلاین خود را تضمین کنیم؟ برای سئو کردن وبسایت گزینه های مختلفی پیش رو داریم که عبارتند از

  • کلمات کلیدی سئو

جنبه های کلید واژه های سئو قبلا ذکر شده است. کلید واژه نمونه برای فروشگاه چاپ می تواند چاپ سفارشی تیشرت و چاپ دیجیتال باشد.

  • موقعیت مکانی سئو

بهینه سازی سئو می تواند بر اساس موقعیت مکانی باشد تا در نتایج جستجو سریعا دیده شویم.

  • ویدئوهای سئو

بهینه کردن محتوای ویدئویی بر روی وبسایت شما به گونه ای که در نتایج موتور جستجو ظاهر شود، امکان پذیر است. این امر باعث هدایت ترافیک به وبسایت شما از طریق جستجوی ارگانیک و همپنین جستجوی ویدئویی می شود.

  • تصویر سئو

تصاویر به کار رفته در وبسایت نیز باید برای ظاهر شدن در نتایج جستجو بهینه شوند که از طریق  تگ کردن موثر با کلیدواژه های صحیح و توصیفات مناسب امکان پذیر است. همچنین به منظور نتایج و تبدیلات بهتر، مطمئن شوید که از ابعاد و زوایای مناسب برای عکس استفاده می کنید.

  • ابزارهای سئو

ابزارهای فراوانی برای سئو وجود دارد که برای نتایج بهتر می توان از انها استفاده کرد.

 

 

4- بازاریابی دیجیتال چاپ از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ)

کمپین های ایمیل مارکتینگ هنوز هم توسط  بازاریاب های حرفه‌ای استفاده می شوند. این روش، بسیار قدرتمند است و شما به صندوق ورودی به افراد راه پیدا می کنید. می توانید عنوان و متن ایمیل را جذاب تر کنید و توجه بیشتری از مخاطب جلب کنید. بنابراین موضوع و متن ایمیل ها باید با دقت نوشته شود. عنوان هایی مثل «چاپ کارت ویزیت خاص با ابزار طراحی آنلاین» می تواند جذاب باشد.

پیشنهاد در ایمیل مارکتینگ

  • چه نوع ایمیل هایی برای جذب مشتری ها موثر است؟ می‌تواند یک پیشنهاد فصلی، پروموشن های ویژه، شروع عرضه محصولات و خدمات جدید و غیره باشد.

انواع ایمیل مارکتینگ

  • چه نوع ایمیل هایی می تواند برای درخواست تماس یا ثبت نام از مشتریان استفاده شود؟ با ارسال ایمیل های اولیه به مشتریان و تماس های پیگیری می توان ثبت نام آنها را انجام داد. یا ایمیل هایی حاوی لینک های «کال تو اکشن» نیز می‌توان طراحی کرد.

تعداد پیام ها در ایمیل مارکتینگ

  •  این موضوعی مهم در ایمیل مارکتینگ است. نباید در یک ایمیل اطلاعات یا پیغام های زیادی منتقل شود. می توان ایمیل‌های متناوب ایجاد کرد و هر یک از آنها باید درباره موضوع جالب توجهی صحبت نماید. پیغام های بسیار می تواند باعث بی نظمی ایمیل و ذهن خواننده شود.

زمان ارسال ایمیل مارکتینگ

  •  امروزه ابزارهای ارسال انبوه ایمیل وجود دارد که می توانند در کمپین های ایمیلی استفاده شوند. این امر زمان صرف شده برای ارسال ایمیل را کاهش می دهد. حتی می توانید کمپین های ایمیلی را برای زمان خاصی برنامه ریزی کنید.

تواتر ارسال ایمیل ها

  •  تواتر ارسال ایمیل ها می تواند بهینه سازی شود. بمباران خوانندگان با ایمیل ها و پیغام های یکریز و ثابت ایده جالبی نیست و می تواند آزار دهنده باشد. این کار می تواند به روش حرفه ای تر و بهنگام تری انجام شود تا پیغام تاثیر مناسب خود را بگذارد.

جنبه های زیادی درباره استفاده از راهبردهای بازاریابی دیجیتال چاپ (دیجیتال مارکتینگ در چاپ) ذکر شد. اصل مهم این است که راهبرد مناسب را بشناسید،‌ درست طراحی کنید و خوب اجرا کنید. نیاز نیست تمامی آنها را به کار ببرید. یک ترکیب هوشمندانه می تواند به شکل موثری کار کند و کافی باشد.

 

 

5- بازاریابی دیجیتال چاپ در شبکه های اجتماعی

دو ابزار قدرتمند بازاریابی آنلاین در ایران تلگرام و اینستاگرام هستند. اگر از این شبکه ها به شکل موثری استفاده شود، نرخ بازگشت سرمایه خوبی برای شما ایجاد می کند. انواع مختلف روش هاتی تبلیغاتی در این شبکه ها وجود دارد که بسته به محل، نوع کسب و کار و غیره قابل استفاده هستند.

 

6- بازارایابی محتوایی چاپ آنلاین

تبلیغات محتوایی در حقیقت پست هایی هستند که بدون اینکه خیلی واضح در مورد برند و محصولات شما صحبت می کنند به مخاطبان اطلاعات می دهند تا بتوانند درست تصمیم بگیرند. شبیه یک دعوت تلویحی و ظریف به مخاطبی که با روش هایی مناسب جذب شده است. این روش علاقه آنها را حفظ کرده و آنها را ترغیب به کلیک بر روی تبلیغ می کند. یک نمونه می تواند مقاله ای باشد که اطلاعاتی در مورد نقش ابزار طراحی آنلاین در سفارشی سازی خدمات چاپ آنلاین باشد. ناگفته پیداست که مقاله باید به روش حرفه ای نگارش شده باشد.

 

 

7- بازاریابی مجدد 

بازاریابی مجدد روشی عالی برای ارتباط مجدد با مخاطبان هدف است. اگر افرادی وجود دارند که وبسایت یا اپلیکیشن شما را دیده اند اما خریدی انجام نداده اند، با ارسال یک پیام، با آنها دوباره ارتباط برقرار کنید.

  • وبسایت

این ارتباط می تواند از طریق وبسایت شما انجام شود که با ارسال یک پیام از آنها دعوت به بازدید از فروشگاه چاپ آنلاین می کند یا برای خرید اول، به آنها کد تخفیف ارائه میدهد.

  • ویدئو

ویدئوهای مرتبطی را که حاوی اطلاعات بیشتر درباره محصول یا خدمات مورد علاقه آنهاست، می توان با آنها به اشتراک گذاشت.

  • ایمیل، نام، شماره تلفن

آدرس ایمیل و نام کاربر می تواند برای تماس از طریق ایمیل ها و پیشنهادات اختصاصی استفاده شود. اگر شماره تلفن کاربر نیز موجود است می‌توان برای او پیامک ارسال کرد یا حتی تماس گرفت و پیشنهادهایی را مطرح کرد.