تبلیغات چاپی در جهت زنده کردن ایده های تبلیغاتی جذاب

تبلیغات چاپی، راهی عالی برای زنده کردن ایده های تبلیغاتی جذاب

 

تبلیغات چاپی قدیمی شده است و فقط تبلیغات دیجیتال، موثر است.

شاید شما هم این جمله که تبلیغات چاپی قدیمی شده است و فقط تبلیغات دیجیتال، موثر است را شنیده باشید. اما بهتر است بدانید که با باور این جملات، راه های بازاریابی کسب و کارتان را محدود می کنید. طبق مطالعه انجمن بین المللی رسانه های خبری، تبلیغات چاپی، بازگشت سرمایه را تا 240 درصد افزایش می دهد.

رسانه های چاپی، فرصت هایی را در اختیار ما می گذارند که توسط رسانه های دیگر قابل دستیابی نیستند. در اینجا 10 مزیت استفاده از تبلیغات چاپی در استراتژی بازاریابی کسب و کار شما آورده شده است.

 

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

 

رویاهای تبلیغاتی خود را به واقعیت تبدیل کن!

تصور کنید که ایده های تبلیغاتی خود را به اقلام چاپی جذابی تبدیل کنید که توجه افراد را به خود جلب می کنند و تأثیرات ماندگاری را به جای می گذارند. اگر شما هم مشتاق هستید بدانید که چگونه ایده های خود را از طریق چاپ پیاده سازی کنید، یک فنجان قهوه بردارید، بنشینید و برای ورود به دنیای چاپ با چاپیروس آماده شوید.

بیایید از خلاقیت خود استفاده کنیم و رویاهای تبلیغاتی خود را به واقعیت تبدیل کنیم!

 

مقایسه میزان تاثیرگذاری تبلیغات چاپی و آنلاین

ما دائماً در زندگی روزمره خود در معرض تبلیغات هستیم، چه به صورت آنلاین، چه به صورت چاپی، روی بیلبوردها و یا از طریق صفحه نمایش تلویزیون.

در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که ما به طور متوسط در طول روز از طریق شرکت های تبلیغاتی که تبلیغات برندها را انجام می دهند، در معرض 362 آگهی هستیم، اما تنها 3 درصد از آنها تاثیرگذار هستند یعنی در واقع فقط دوازده تبلیغ در روز است که ما را درگیر می کند.

بنابراین چگونه می توانید از شلوغی تبلیغات عبور کنید و یک تبلیغ به یاد ماندنی برای مخاطبان یا بازار هدف خود ایجاد کنید؟ اولین قدم داشتن یک ایده تبلیغاتی قوی است.

توجه به نحوه ارائه، به تبلیغ شما کمک می کند تا مورد توجه قرار گیرد، اما توجه به مفهوم و خلاقیت، به ماندگاری تبلیغ شما در ذهن مخاطبان کمک می کند.

 

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

 

تبلیغات چاپی، مخاطبان مرتبط بیشتری را، هدف قرار میدهد.

بازاریابی دیجیتال، معمولا شبکه ی گسترده ای را برای تعداد زیادی از مخاطبان ایجاد می کند. در حالی که، تبلیغات چاپی مانند تبلیغات در مجلات، مخاطبانی را که از قبل به نوع کسب و کار شما علاقه مند هستند، هدف قرار می دهد.

به عنوان مثال:

افرادی که مشترک یک مجله مد و زیبایی می شوند، به دنیای مد، زیبایی و فشن علاقه مند هستند و از کسب اطلاعات بیشتر در این صنعت لذت می برند. کسب و کارهای فعال در حوزه های زیبایی هم، می‌دانند که مخاطب هدفشان را دارند پس با قرار دادن یک آگهی در چندین شماره یک مجله، میزان آگاهی از برند و احتمال فروش را افزایش می‌دهند.

در واقع تبلیغات در رسانه های چاپی می تواند براساس سبک زندگی و منطقه افراد باشد و از طرفی این توع تبلیغات، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هم هستند.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک توانایی استفاده از تبلیغات تلویزیونی و … را ندارند، اما احتمالاً با انتخاب رسانه های چاپی، می توانید متناسب با بودجه ای که دارید، برنامه ریزی کنید.

 

مطالب چاپ شده، ماندگاری بیشتری در ذهن دارند.

مطالعات نشان می‌دهد که افراد به‌طور متوسط یک وب‌سایت را در مدت 15 ثانیه بررسی می‌کنند. در واقع یعنی یک بخش کوچکی از زمان برای ایجاد یک تأثیر بزرگ در اختیار ما قرار دارد. اما وقتی مردم در حال مطالعه چاپی هستند، توجه آنها برای مدت طولانی تری جلب می شود.

تحقیقات نشان می دهد که سرعت مردم هنگام خواندن “متن روی کاغذ” کند تر از سرعتشان هنگام خواندن “یک صفحه وب” است و همچنین میزان ماندگاری مطالب چاپی در ذهن، در مقایسه با مطالب فضای دیجیتال، بیشتر است بنابراین احتمال اینکه تبلیغات چاپی، ماندگاری بیشتری در ذهن افراد داشته باشد هم بالاتر خواهد بود.

 

چاپ، یک تجربه چندحسی است!

در واقع خواندن یک مجله چندین حس را درگیر می کند…

برای مثال:

وقتی مجله را در دست می گیرید، وزن و بافت کاغذ را احساس می کنید.
وقتی صفحات را ورق می زنید، صدای صفحات را می شنوید.
رنگ های زیادی که درون یک صفحه وجود دارند را می بینید.

و حتی بوی جوهر را احساس می کنید.

از آنجایی که کاغذ و جوهر، قابل لمس هستند، تبلیغات چاپی اغلب احساسات افراد را درگیر می‌کنند و در نتیجه، تاثیرگذارتر از تبلیغات دیجیتال هستند.

 

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

 

تبلیغات چاپی در طول زمان به دست مخاطبان زیادی می رسد.

به عنوان مثال ممکن است هنگامی که مخاطبان شما از یک مجله لذت می برند، آن را به دوستشان هم بدهند.

یا به عنوان مثال مجله‌ای که در اتاق انتظار مطب پزشک، سالن بدنسازی یا لابی هتل قرار می‌گیرد، طی چند ماه توسط افراد زیادی دیده می‌شود. پس تبلیغ چاپی شما به جای گم شدن در فضای مجازی، در دنیای فیزیکی ماندگار میشود.

 

تبلیغات چاپی، ایمن و بدون مزاحمت هستند.

گاهی اوقات تبلیغات دیجیتالی زیادی که در اطراف یک صفحه وب ظاهر می شوند، اگر بیش از حد معمول باشند و محتوایی را که مخاطبان سعی در خواندن آن دارند را پوشش دهند، آزاردهنده هستند.

برخی از افراد حتی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات روی صفحه نمایش خود، نرم افزار مسدودکننده تبلیغات را نصب می کنند. عده دیگری از مخاطبان آنلاین هم ممکن است آگهی مورد علاقه خود را ببینند، اما روی آن کلیک نکنند چون آنها نگران هرزنامه ها و ویروس هایی هستند که ممکن است از طریق تبلیغات دیجیتال جعلی وارد سیستم شان شود.

این موارد، در دنیای بازاریابی چاپی وجود ندارند و تبلیغاتی که در صفحات چاپی باقی می ماند، هیچگونه مشکلی به لحاظ ویروسی شدن برای مخاطب، نخواهد داشت.

 

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

استفاده از تبلیغات چاپی برای ایده های تبلیغاتی-چاپیروس

 

آیا امروزه هنوز هم تبلیغات چاپی موثر است؟

بله و حتی می تواند موثرتر از هر نوع تبلیغات دیگری باشد.

با هجوم شرکت‌ها به سمت فضای دیجیتال، هر روز فرصت‌های جدید بیشتری در فضای بازاریابی رسانه های چاپی به وجود می آید که باعث موثرتر شدن تبلیغات ما می شود.

 

یک تبلیغات چاپی موفق و موثر چیست؟

سناریو آگهی تبلیغاتی شما باید با در نظر گرفتن علاقه و سلیقه مخاطب شما نوشته شود. مطمئن شوید که تبلیغات شما به گونه ای ارائه میشود که بیشتر بر روی مخاطبتان تمرکز کرده است، نه روی برند و یا محصول خودتان.
 

کلام آخر!

اکنون، ممکن است فکر کنید، “استفاده از صنعت چاپ به نظر عالی است، اما چگونه می توانم شروع کنم؟

جواب این سوال ساده است!

فقط کافی است یک ایده تبلیغاتی قوی داشته باشید و سپس طرح خود را در نظر بگیرید.  بنابراین، اگر آماده اید که ایده های تبلیغاتی خود را به سطح بالاتری ببرید، تبلیغات چاپی یکی از بهترین گزینه های شماست.

با استفاده از تبلیغات چاپی، می توانید ایده های خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنید و تاثیری فراتر از حوزه دیجیتال داشته باشید.

میتوانید به چاپخانه ها اجازه دهید به شما کمک کنند تا ایده های تبلیغاتی خود را از طریق چاپ زنده و برندتان را بیش از همیشه درخشان کنید.