لیست تغییرات نسخه 2.1.1 نرم افزار مدیریت چاپ و چاپخانه چاپیروس

امروز نسخه 2.1.1 چاپیروس منتشر شد، در این نسخه سعی کردیم مشکلات قالب جدید که توسط کاربران اعلام شده بود را رفع کنیم، البته امکانات جدیدی هم در این نسخه اضافه شده است که در ادامه لیست آنها را می توانید مشاهده کنید.

نسخه 2.1.1 چاپیروس

لیست تغییرات نسخه 2.1.1

 

[sta_anchor id=”گزینه ثبت مجدد سفارش”]

گزینه ثبت مجدد سفارش

خیلی وقت ها پیش می آید که می خواهید از یک نوع سفارش چندین بار پشت سر هم ثبت کنید، در این شرایط کافیست تیک گزینه ثبت مجدد سفارش را در انتهای فرم سفارش بزنید (البته مدیر سیستم باید این گزینه را فعال کرده باشد)، با اینکار پس از ثبت سفارش مجدد به صفحه ثبت سفارش برمیگردید و می توانید سفارش جدید خود را ثبت کنید.

[sta_anchor id=”بروزرسانی فونت”]

بروزرسانی فونت قالب جهت نمایش اعداد به صورت فارسی

قبل از این بروزرسانی اعداد به صورت انگلیسی نمایش داده میشدند و با توجه به اینکه زبان اصلی سایت فارسی می باشد باعث کاهش زیبایی و چشم نوازی سایت شده بود، از اینرو کارشناسان ما با بروزرسانی فونت استفاده شده این مشکل را رفع کردند و هم اکنون اعداد در سایت به زبان شیرین فارسی نمایش داده میشوند.

[sta_anchor id=”اعلام همکار”]

اعلام همکار بودن در فرم ثبت نام

با اضافه شدن این امکان کاربران در لحظه ثبت نام می توانند اعلام کنند همکار هستند یا مشتری معمولی، در صورتی که کسی خود را همکار معرفی کند وضعیت ثبت نام او در انتظار تایید مدیر خواهد شد، سپس مدیر سیستم پس از اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده می تواند وضعیت ثبت نام را به تایید شده تغییر دهد. با این امکان دیگر کاربران معمولی نیازی به تایید ندارند و می توانند پس از ثبت نام به راحتی از امکانات سایت استفاده کنند.
برای استفاده از این امکان ابتدا باید گروه مشتریان پیشفرض همکاران را در پنل مدیریت تنظیم کنید، برای اینکار وارد بخش تنظیمات سایت شوید و از طریق تب کاربران اقدام به تنظیم این آپشن کنید.

[sta_anchor id=”نمایش موجودی”]

نمایش موجودی کاربر و تاریخ پایان اعتبار در پروفایل کاربر سمت مدیر

با این امکان مدیر در هنگام اعتبار دادن به یک کاربر می تواند موجودی حساب کاربر را مشاهده کند و بر آن اساس اعتبار به کاربر اختصاص دهد، همچنین تاریخ پایان اعتبار نیز به مدیر نمایش داده خواهد شد، اگر تاریخ پایان اعتبار کاربری رد شده باشد، تاریخ به رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد.

[sta_anchor id=”نمایش نام دسته”]

نمایش نام دسته محصولات در لیست محصولات چاپی سمت مدیر

با توجه به اینکه نام بسیاری از محصولات مشابه یکدیگر هستند در بسیاری از مواقع کاربران محصولات را به اشتباه ویرایش میکردند، اضافه شدن نام دسته در لیست باعث کاهش این اشتباه خواهد شد.

[sta_anchor id=”اضافه شدن فیلتر”]

اضافه شدن فیلتر بر اساس دسته و محصول در لیست محصولات چاپی سمت مدیر

در لیست سفارشات در حال بررسی امکان فیلتر کردن سفارشات بر اساس دسته بندی یا محصول اضافه شده است.

[sta_anchor id=”ارسال ایمیل”]

ارسال ایمیل رونوشت فیدبک به کاربر ارسال کننده فیدبک

از این پس هر فیدبکی که ارسال کنید یک رونوشت از آن برای شما ایمیل خواهد شد، با این امکان شما آرشیوی از فیدبک هایی که تا کنون ارسال کردید خواهید داشت، علاوه بر این هر فیدبک یک شناسه یکتا دارد که شما با استفاده از آن شناسه می توانید پیگیری های لازم در خصوص آن فیدبک را انجام دهید.

[sta_anchor id=”امکان تغییر نام”]

امکان تغییر نام وضعیت های پیشفرض سیستم

وضعیت ها در سرویس چاپیروس داینامیک هستند و شما می توانید هر وضعیتی که دوست داشته باشید به سیستم اضافه کنید، تعدادی از وضعیت ها به صورت پیشفرض در سیستم وجود دارند و امکان حذف یا تغییر نام آنها وجود ندارد مانند وضعیت های جدید، تایید شده، آماده تحویل، تحویل شده و لغو شده، از امروز می توانید این وضعیت ها را تغییر نام دهید، البته دقت داشته باشید که با تغییر نام عملکرد این وضعیت ها تغییر نمی کند، پس لطفا در صورتی که می خواهید نام این وضعیت ها را تغییر دهید حتما از نام های متعارف استفاده کنید.

[sta_anchor id=”داینامیک شدن اندازه”]

داینامیک شدن اندازه تصاویر قالب ها

با توجه به اینکه در چاپیروس شما می توانید قالب های مختلفی را انتخاب و فعال کنید ممکن است در هرکدام از این قالب ها اندازه تصاویر محصولات یا اسلایدشو و … متفاوت باشند و پس از تعویض قالب ظاهر وب سایت شما بهم بریزد، برای پیش گیری از این مشکل امکان جدیدی اضافه شده است با تغییر قالب اندازه ها نیز تغییر خواهند کرد، البته با توجه به اینکه ممکن است تصاویری که قبلا شما آپلود کرده اید با اندازه جدید همخوانی نداشته باشد باعث افت کیفیت تصاویر خواهد شد، برای رفع این مشکل کافیست شما تصاویر را مجدد بارگزاری کنید.

[sta_anchor id=”نمایش سایزها”]

نمایش سایزهای استاندارد تصاویر در فرم های ورود اطلاعات (مثلا اندازه تصویر اسلایدشو یا تصویر یک محصول و …)

در بخش های مختلف شما باید تصاویر متناسب با آن بخش را بارگزاری کنید، سعی کردیم اندازه استاندارد تصاویر را که منجر به نمایش تصویر در بالاترین کیفیت ممکن در وب سایت شما خواهد شد را در مکان هایی که نیاز به آپلود فایل می باشد اعلام کنیم، البته این امکان به صورت داینامیک پیاده سازی شده است و با تغییر قالب اندازه ها نیز بروزرسانی خواهند شد.

[sta_anchor id=”ماژول سامان”]

اضافه شدن ماژول پرداخت بانک سامان

در صورتی که درگاه بانک سامان داشته باشید از امروز می توانید با استفاده از ماژول پرداخت بانک سامان درگاه را فقط با چند کلیک به وب سایت خود وصل کنید.
ماژول پرداخت بانک ملت نیز از قبل وجود داشته است.

 

[sta_anchor id=”بهبود تجربه کاربری”]

بهبود تجربه کاربری فرم ثبت محصول

در این بخش ما دو تغییر داریم، ابتدا اعتبار سنجی فرم ثبت محصول را در سمت کلاینت نیز اضافه کردیم، این کار باعث خواهد شد تا شما بدون نگرانی از تکمیل صحیح بخش های مختلف فرم دکمه ثبت را بزنید و مطمئن باشید که هیچ اطلاعاتی از بین نخواهد رفت، البته دکمه ثبت نیز به تب آخر منتقل شده است و شما فقط از طریق دکمه “بعدی” که در انتهای هر فرم وجود دارد می توانید به تب بعدی بروید و اگر اطلاعات تب جاری را کامل وارد نکرده باشید قبل از انتقال به تب جدید سیستم با نمایش پیغام خطا شما را متوجه اشتباه خواهد کرد.
تغییر دیگری که در فرم ثبت محصول انجام شده است اضافه شدن فیلد “قیمت نهایی” به تب تیراژ می باشد، این فیلد وظیفه دارد ضریب قیمت را برای ما محاسبه کند. به عنوان مثال زمانی که می خواهیم قیمت ها را به صورت پلکانی تعریف کنیم کافیست فقط قیمتی که انتظار داریم در آن تیراژ به کاربر نمایش داده شود را در فیلد قیمت نهایی وارد کنیم، سیستم به صورت خودکار ضریب صحیح را مصاحبه خواهد کرد، به همین سادگی 🙂

 

اگر از این تغییرات لذت بردید شما هم دست به کار بشین و به ما در بهبود چاپیروس کمک کنید، برای اینکار کافیست پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش ارسال فیدبک برای ما ارسال کنید، این اطمینان را به شما می دهیم که تک تک آنها را با دقت بررسی خواهیم کرد.