معرفی سایت چاپی در گوگل آنالایتیکس

*اگر به تازگی قدم به دنیای وب و طراحی وب گذاشته اید حتما یک بار هم که شده نام Google Analytics یا گوگل آنالیتیکس را شنیده اید. در این پست قصد داریم به زبان ساده، نحوه نصب Google Analytics در سایتتان را به شما مشتری عزیز آموزش دهیم. برای اینکه ربات های گوگل شما را راحت تر پیدا کنند و به ازای هر ویزیت سایت شما، رتبه سایتان در گوگل ارتقاء پیدا کند، باید در گوگل آنالیتیکس، اطلاعات خود را ثبت کنید و کد دریافت شده را به پشتیبانی چاپیروس ارسال کنید. تا تیم پشتیبانی، این کد را در پنل شما قرار دهند.

برای این منظور به این آدرس بروید:

analytics.google.com/analytics/web
(این سرویس برای ما ایرانی ها بسته است و باید با vpn وارد شوید)


و سپس گزینه    که در تصویر مشخص شده را کلیک کنید و مانند شماره 1 اطلاعات اولیه خود را ثبت کنید

و طبق شماره 2 کد دریافتی را از طریق ایمیل ثبت شده خود دریافت کنید

و به تیم پشتیبانی چاپیروس ارسال کنید.

 

یکی از مهمترین کاربردهای این سرویس اطلاع از آمار وبسایت در زمینه های مختلف میباشد. برای مثال شما میتوانید آمارهایی نظیر تعداد کاربران جدید وبسایت، نمایش زنده تعداد کاربران سایت، مدت زمان باقی ماندن کاربران در وبسایت، مکان جغرافیایی کاربران و بسیاری از امکانات مهم دیگری که گوگل آنالیتیکس به ما ارائه میدهد را مشاهده کنید.

مزیت های نصب Google Analytics در سایت

  1. اولین و مهم ترین عمل این آنالیز ،تعیین موقعیت جغرافیایی بازدید کننده ها و مشخص کردن محل استفاده از مرورگر موبایل،تبلت و پی سی است.با این کار میشود آماری اجمالی از تعداد بازدید کننده ها و محلی که بیشترین تمرکز افراد در آنجا است را به دست آورد.
  2. ارائه گزارشاتی از فعالیت های هر کاربر درسایت چاپی شما،که مهم ترین مزیت این مورد این است که برای شما مشخص میشود بیشترین بخشی که مورد بازدیده کاربران قرار گرفته است و باعث میشود شما به دنبال تقویت نقاط مثبت و رفع نواقص سایت باشید.
  3. تعیین مسیری که کاربران بدین وسیله به سایت شما دسترسی پیدا می کنن.یعنی با این کار برای ما مشخص میشود که کاربران از چه موتوری برای ورود استفاده کردن،چه درصدی از آنها به صورت مستقیم و بدون واسطه به سایت دسترسی پیدا می کنند .هم چنین شخص می شود که بیشترین ترافیک را کدوم موتور جست و جو گر داشته…بینگ،یاهو،گوگل و…یا مشخص می شود که لینک های از وب سایت شما در کدام وب سایت ها موجود است.

 

شروع نصب Google Analytics در سایت

اولین قدم ما رفتن به سایت آنالیز گوگل Google Analytics و ساخت یک اکانت Gmail است.اگر اکانت Gmail هم دارید پس مستقیم به صفحه مربوط به آنالیز گوگل رفته و شروع به ثبت سایت کنید.استفاده از این سرویس گوگل برای آی پی های ایرانی مسدود است،پس برای راحتی استفاده از این سرویس از وی پی ان استفاده کنید.

بعد از ورود به این صفحه روی لینک Access Google Analytics در بالای صفحه کلیک کنید.سپس بر روی دکمه سبز رنگ SIGN UP FOR FREE کلیک کند تا با صفحه زیر که مربوط به ادمین سایت میباشد مواجه شوید.

 

ادمین گوگل آنالایتیکس

 

ثبت سایت در Google Analytics : در این مرحله با بخشی مواجه می شوید که باید بین دوگزینه یکی را انتخاب کنید. اپلیکیشن موبایل یا وب سایت. مطمئن شوید که وب سایت را انتخاب می کنید.در ادامه گوگل به شما چند دسترسی را پیشنهاد می کند که همه ی آنها رایگان هستند بعد وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعاتتان را وارد کنید.این اطلاعات شامل url سایت و منطقه زمانی و… است.

محیطی مثل شکل زیر:

در ادامه بر روی دکمه Get Tracking ID کلید کند تا وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه یک اسکریپت برای ما تولید میشود که باید آن را وارد وب سایت چاپی خود بکنیم.در واقع عمل تراکینک Tracking یا دریافت اطلاعات و تجزیه و تحلیل سایت توسط این اسکریپت صورت می گیرید.

کد و شناسه گوگل آنالایتیکس

نصب افزونه برای کارکردن Google Analytics در سایت

تا به اینجای کار ما نصف راه را رفته اینم،کار بعدی اینست که با پشتیبانی چاپیروس تماس بگیریم و کدهای اسکریپتی که از Google Analytics دریافت کردیم را به آدرس support@chapiroos.com تیکت(ایمیل) بزنیم تا آنها کد را داخل فوتر سایت قرار بدهند.

 

داشبورد گوگل آنالایتیکس

 

خیلی عالی کارمان تمام شد.بعد از گذشتن ۲۴ ساعت، آنالیز های سایت خود را میتوانید در Google Analytics مشاهده کنید.

امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید