پرداخت اينترنتی نوعی پرداخت الكترونيكی است كه از طريق آن دارندگان كليه كارت‌های بانكی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات كارت بانكی خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجی (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات بصورت الکترونیکی از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی موجود درسایت شما اقدام نمايند.

برای گرفتن درگاه پرداخت آنلاین، باید درخواست خودتان را برای شرکت‌هایی که مسئول ارائه درگاه پرداخت اینترنتی هستند ارسال کنید. این کار توسط شرکت‌های واسطه که زیر نظر بانک فعالیت دارند انجام میگیرد که برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت آنلاین، شما باید فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی بانکی که به صورت آنلاین هست پر کنید. بعد از پر کردن این فرم آنلاین درخواست شما توسط شرکت مورد بررسی قرار میگیرد و باقی مراحل رو میتونید برای گرفتن درگاه پرداخت بانک طی کنید که در ادامه به توضیح این مراحل می‌پردازیم.

 

نحوه ثبت و فعال سازی درگاه پرداخت بر بروی سایت :

  1. در قدم اول برای ثبت و فعالسازی درگاه پرداخت بانک مورد نظرتان همانطور که گفته شد باید با مراجعه به سایت بانک مورد نظر از طریق اینترنت و یا مراجعه حضوری به سایت نماینده بانک مورد نظر، درخواست خود را ارائه و اطلاعات مورد نیاز مانند مرچنت کد و شماره ترمینال را دریافت کنید.

 

  1. در قدم بعدی و پس از دریافت مرچنت کد و شماره ترمینال ، وارد پنل مدیریتی خود شده و در سربرگ امکانات جانبی ، بخش ماژول های پرداخت ، از قسمت ثبت روش پرداخت ، بانک مورد نظرتون که اطلاعات مورد نیازش را دریافت کردید انتخاب کرده و اطلاعات دریافتی را در فیلد های مورد نظر وارد کنید.

 

به عنوان مثال اگر درگاه پرداخت پاسارگاد رو انتخاب کرده باشید. باید اطلاعات مورد نیاز ۱. مرچنت کد ۲. کد ترمینال ۳. محتویات فایل ایکس ام ال بانک ، که از بانک دریافت کردید را به درستی وارد کرده و روی دکمه ثبت کلیک کنید .

درگاه پرداخت

 

…و در نهایت کد اسکریپتی که از بانک مورد نظر دریافت کرده اید را برای پشتیبانی چاپیروس به آدرس ایمیل support@chapiroos.com ارسال کنید تا لوگو بانک مورد نظر را در بخش فوتر سایت شما قرار گیرد.

 

موفق باشید.

*سوالات متداول

برای دیدن آموزش های تصویری چاپیروس، به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

برای دنبال کردن چاپیروس در اینستاگرام وارد پیج زیر شوید:
chapiroos_com

برای دریافت اطلاعات بیشتر و با خبر شدن از جشنواره ها و تخفیفات به کانال چاپیروس مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید