*برای اضافه کردن یک مکان به گوگل مپ، به یک حساب کاربری gmail ( گوگل ) نیاز است.

بعد از ایجاد حساب، وارد حساب کاربری خود شوید و مراحل بعدی را دنبال کنید.

وارد نشانی زیر شوید :

https://www.google.com/maps?hl=fa

  1. در صفحه ی نقشه گوگل، با کلیک بر روی منوی همبرگری «≡» در سمت راست صفحه مرورگر، منوی تنظیمات را باز کنید و در میان گزینه ها، روی گزینه‌ی «افزودن مکان جا افتاده» کلیک نمایید.
  2. در صغحه ی پاپ آپ باز شده، فیلد ها را به دقت پر نمایید .  فقط پر کردن نشانی، نام و دسته‌بندی مکان جدید الزامی است. (البته پر کردن تمامی فیلدها به سرعت تایید شدن مکان ثبت شده کمک می‌کنند) .
    بنابراین سعی کنید تمامی اطلاعات خواسته شده را با دقت پر نمایید .

داشتن سایت اینترنتی برای ثبت محل الزامی نیست; ولی ثبت کردن نشانی سایت می‌تواند اعتبار و امکان تایید آن را افزایش دهد.

دسته‌بندی مکان مورد نظر، می‌بایست از میان یکی از دسته‌های پیش‌فرض تعریف شده در گوگل انتخاب شود. با تایپ چند حرف، فهرستی از انواع کسب و کارهای قابل قبول که                   شامل عبارت وارد شده باشند، ظاهر می‌شود و می‌توانید از میان آن‌ها یکی را برگزینید.

3. پس از زدن دکمه‌ی ارائه، پیام موفقیت زیر را مشاهده خواهید نمود. ممکن است گوگل از شما بپرسد که آیا محل مورد نظر یکی از مواردی است که قبلا ثبت شده است، این موارد را بررسی کنید و اگر محل مورد نظر شما واقعا جدید است، آن را اعلام نمایید و ثبت خود را نهایی کنید .

 

نکات مهم:

  • تایید این اطلاعات ممکن است نیازمند گذشت مدت زمانی باشد. پس از تایید، پیغامی از طرف گوگل مبنی بر تایید ثبت مکان دریافت خواهید کرد.
  • فراموش نکنید که نمایش تصویر نقشه در کنار نتایج جستجو بر اساس الگوریتم‌های گوگل به انجام می‌رسد و ممکن است در برخی شرایط نقشه در این محل نمایش داده شود و در برخی شرایط از دید جستجوگر مخفی می‌ماند.
  • مکان‌هایی که در نقشه گوگل به ثبت می‌رسانید در تمامی سایت‌ها و سرویس‌های موبایلی مانند تپسی، الوپیک و … که از این سرویس برای مکان‌یابی استفاده می‌کنند نیز قابل جستجو و نمایش خواهد بود. نرم‌افزار تاکسی اینترنتی اسنپ در آخرین به‌روزرسانی از نقشه OSM استفاده می‌کند و برای ثبت محل طوری که در این نرم‌افزار قابل مشاهده باشد باید از  استفاده نمایید.

توصیه‌هایی برای نمایش و رتبه‌بندی مکان‌ها

پس از ثبت آدرس در گوگل مپ، به‌روزرسانی اطلاعات کسب و کار مانند ساعت‌های کار، تایید نشانی، روزهای فعالیت، آپلود تصاویر، پاسخگویی به بازخوردهای مخاطبان و تکمیل سایر فیلدهای بخش تجارت گوگل سبب می‌شود احتمال نمایش محل شما در نتایج گوگل افزایش یافت و همچنین سبب می‌شود در میان رقبا رتبه‌ی بهتری را کسب نمایید. با توجه به مسدود بودن این سرویس در ایران، ممکن است پر کردن برخی از فیلدها و دریافت تاییدیه آدرس‌های داخلی در این صفحه مقدور نباشد.

*برخی دیگر از عواملی که می‌توانند در نمایش و رتبه‌بندی مکان ثبت شده موثر باشند عبارتند از: اعتبار کسب و کار در دنیای واقعی، جستجو از طریق موبایل با مختصات جغرافیایی مشخص، فاصله نزدیک‌تر کسب و کار به محل جستجو کننده.

……
پرسش‌های متداول برای ثبت مکان روی نقشه:

چه مدت لازم است تا مکان ثبت شده تایید شود ؟

  • زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد. گاهی ممکن است یک روز و گاهی ممکن است بیش از یک ماه زمان نیاز باشد.

چرا مکان ثبت شده روی نقشه به صورت عادی قابل دیدن نیست ؟

  • به دلیل تعداد زیاد مکان‌های ثبت شده، امکان نمایش تمامی نقاط وجود ندارد. گوگل با الگوریتم‌های خود تشخیص می‌دهد که کدام محل‌ها مهم‌تر هستند و آن محل‌ها به صورت پیش‌فرض قابل مشاهده هستند. برخی از عواملی که ممکن است در رتبه‌بندی نقشه موثر باشند، کامل بودن اطلاعات وارد شده، به‌روز بودن این اطلاعات و همچنین وضعیت سئو سایت شما می‌باشند.

چگونه می‌توان جلوی خرابکاری دیگران روی نقشه را گرفت ؟

  • راه قطعی برای این کار وجود ندارد. به دلیل تحریم بودن Google My Business برای ایران، نمی‌توان نقاط را به صورت رسمی ثبت کرد و هر کسی می‌تواند آن را ویرایش کند. اگر محل شما، اطلاعات جانبی کافی را داشته باشد و آرای متعددی نیز برای آن ثبت شده باشد، ممکن است ویرایش کردن آن برای افراد خرابکار مشکل‌تر شود.

چرا نقاطی که ثبت می‌کنم رد می‌شوند ؟

  • گاهی به دلیل خرابکاری‌های متعدد در آن نقطه و گاهی به دلیل کم بودن اعتبار حساب کاربری شما و گاهی به دلایل دیگر، ممکن است نقاطی که ثبت می‌کنید رد شوند

موفق باشید

*سوالات متداول

برای دیدن آموزش های تصویری چاپیروس، به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

برای دنبال کردن چاپیروس در اینستاگرام وارد پیج زیر شوید:
chapiroos_com

برای دریافت اطلاعات بیشتر و با خبر شدن از جشنواره ها و تخفیفات به کانال چاپیروس مراجعه فرمایید.
( ID telegram= chapiroos1 )

دیدگاهتان را بنویسید